Thursday 1 December 2011

All the Surprises.

Assalamualaikum. 


saya baik daripada semalam. semuanya kerana si dia. siapa? STATUS saya lah. okay let me start from the beginning. pagi semalam telefon dia (9.55AM) untuk wish "morning" dan untuk remind dia yang kami berdua akan menonton wayang (TWILIGHT SAGA : Breaking Dawn) bersama di TGV Bukit Tinggi pukul 9.25PM. itu adalah suara yang pertama dan terakhir saya dengar untuk hari itu (semalam). mula dari itu, dia terus ignore saya. tengok FB saya kan. "no call, no text at all. terima kasih sayang. tidak mengapa saya seorang yang positif". sampai sign out dari kerja (6.00PM) pun tak dapat anything dari dia. he made me wondering either we gonna watch that movie or not actually. saya pula memang kredit tak meriah sangat. jadi i don't see any ways to reach him up. saya tertidur. (8.00PM) adik kejut suruh bangun sebab Rifaa dah nak sampai. saya mamai but terus mandi and bersiap. (9.30PM) baru sampai. okayyy, i don't mind to watch the movie half way anyway kan. sepanjang on our way to TGV Bukit Tinggi, saya diam dan terus masuk Cinema 9.




masa syok syok tengok tiba-tiba Rifaa tarik tangan kanan saya then usap usap. sayan ignore je maklum la dia buat macam there is nothing happened sepanjang hari tu. dan tiba-tiba lagi, dia sarungkan something di jari manis saya.......
*stonning, terkedu -.-"
dia terus bisik kat telinga
 "saya sayangkan awak & rindukan awak sepanjang hari ni. saya tahan rindu sebab nak SURPRISEkan awak malam ni. saya minta maaf sayang... i love you"

saya tak tahu nak cakap apa kebetulan soundtrack movie tu menyentuh hati. rasa nak menangis. saya fikir yang bukan-bukan sepanjang hari tapi dia cuba untuk buat SURPRISE yang saya lupa marah untuk sepanjang hari. hanya "terima kasih sayang" keluar dari mulut saya saat tu. saya pandang dia dan senyum, dia pandang dan kenyit mata pada saya. 

sampai depan rumah, saya minta maaf sebab marahkan di sepanjang hari. dia? tak pernah sesekali pun tinggikan suara pada saya. saya senyum dan salam tangannya. dia tersenyum, "baba sayangkan awak sayang. baba takkan tinggalkan awak. cincin tu mama beli untuk awak. saya tolong sampaikan pada awak. sampai bila-bila awak saya punya".
mata saya berair dan terus keluar dari kereta.


TERIMA KASIH UNTUK KISAH MALAM ITU RIFAA (30 NOVEMBER 2011)
TERIMA KASIH UNTUK CINCIN TWILIGHT 
TERIMA KASIH SEBAB SAYANGKAN SAYA
DAN TERIMA KASIH UNTUK SEMUANYA.
((:

4 comments:

  1. may y'all happy till the last breathe..=)
    follow me back k

    ReplyDelete
  2. bertudung tu dah bagus. tapi belum betul2 menutup aurat. sebab tidak menutup dada. + Muslimah bukan hanya pada pakaian, tapi perbuatan, bersentuhan dengan bukan mahram, berdua-dua tu berdosa. Moga menjadi muslimah sebenar..

    ReplyDelete